PERFORMANCE — ‘Biofiction’ is een zeldzaam liefdesverhaal dat zich tussen veel meer dan twee personen afspeelt. Binnenin een vraagstuk over levende materie ontstaat een poëtische choreografie, die tegelijk voorzichtig en volkomen door lust gedreven is. Uit de twee voorgaande delen van ‘The Biofiction Trilogy’ worden de overblijfselen verzameld: de roze vlees-kapstok, het hout en het bouwgereedschap, het touw en de natuurlijke en artificiële versmelting van vloeistoffen. ‘Biofiction’ creëert zo een nieuw horizontaal terrein dat bevolkt wordt door eenheden die nooit hiërarchisch geordend worden op basis van hun ontologische aard.

De stereotypes en prototypes die we zien passeren herkennen we, ontkennen we vervolgens met plezier, en misschien kunnen we zelfs het lachen niet onderdrukken. Als we ‘Biofiction’ proberen te bekijken als het narratief van een seksualiteit die nog niet bestaat, blijft het mysterie bewaard. Door de conventies van identificatie te verwerpen, kunnen we dit choreografische werk vatten als een oefening in wereld-bouwen. Is het een onderzoek, muziek of post-pornopraktijk? Naast die associates is het een conversatie tussen lichamen en aanverwant materiaal, die uitmondt in het verdwijnen van het verschil tussen opgewonden zijn, opwindend zijn, en opgewonden worden. 

contact ART HAPPENS

CREDITS

Performance: Simone Aughterlony, Jen Rosenblit, Hahn Rowe
Concept: Simone Aughterlony
Muziek: Hahn Rowe
Dramaturgie: Saša Bozic, Jorge León
Kostuums: Judith Steinmann
Licht ontwerp: Florian Bach

Met steun van: the NATIONALES PERFORMANCE NETZ (NPN) Coproduction Fund for Dance, which is funded by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media on the basis of a decision by the German Bundestag.
Stadt Zürich Kultur, Kanton Zürich Fachstelle Kultur and Swiss Arts Council Pro Helvetia